1. Soru :
Matematik Bölümüne giriş ve mezuniyet yılınız
Giriş Yılınız:………..
Mezuniyet Yılınız:......
Cevap : 2013-2018 | Oransal Değeri : 11,4% | Cevap : 1985-1989 | Oransal Değeri : 8,6% | Cevap : 1989
1993 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 1992-1996 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 1996-2000 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 1997-2001 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 1998
2002 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2000 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2002
2006 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2003. 2007 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2003-2007 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2004-2008 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2004-2009 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2005
2009 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2007-2014 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2010-2014 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2011 - 2015 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2011
2017 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2011-2017 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2012-2018 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2014
2019 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2015
2019 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2015
2019 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2018 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2102-2018 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Giris Yili:2011
Mezuniyet yili:2015 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Giriş Yılı :2006
Mezuniyet :2010 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Giriş yılı 2002 mezuniyet yılı 2006 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Giriş Yılım : 2012
Mezuniyet Yılım : Bilmiyorum | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 1983
1987 | Oransal Değeri : 2,9% |
2. Soru :
Mezuniyetinizden sonra çalışma yaşamınıza yönelik herhangi bir eğitim aldıysanız lütfen belirtiniz:
Cevap : hayır | Oransal Değeri : 11,4% | Cevap : almadım | Oransal Değeri : 8,6% | Cevap : Almadım. | Oransal Değeri : 8,6% | Cevap : Pedagojik formasyon | Oransal Değeri : 8,6% | Cevap : Yuksek lisans | Oransal Değeri : 5,7% | Cevap : Doktora | Oransal Değeri : 5,7% | Cevap : Lisansüstü | Oransal Değeri : 5,7% | Cevap : Hayir | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Doktora
| Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Evet. Yüksek Lisans yaptım. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Formasyon | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : formasyon eğitimi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilgisayar ve dil eğitimi aldım. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : - | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 2005 | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : aldım | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yüksek lisans | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yüksek Lisans : Matematik
Doktora : Matematik | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yüksek lisans-pedagojik formasyon | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Pedagojik formasyon Eğitimi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Pedagojik formasyon
Bilgisayar sertifikası | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Pedogojik eğitim | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yabancı dil eğitimi, pedagojik formasyon eğitimi ve yüksek lisans | Oransal Değeri : 2,9% |
3. Soru :
İş aramaya başladıktan ne kadar süre sonra iş buldunuz?
1. Mezun olmadan önce iş buldum
2. 1-6 ay arasında iş buldum
3. 6-12 ay arasında iş buldum
4. 1 yıldan fazla iş bulamadım
5. Hala iş bulamadım
4. Soru :
Lütfen ilk işinize giriş yönteminizi belirtiniz (birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz)
1.Yarışma ve/veya seçme sınavı
2.Mülakat
3.Tavsiye
4,Aile ilişkileri
5.Kişisel ilişkiler
5. Soru :
İş ararken veya çalışma yaşamınızda karşılaştığınız üniversitemiz mezunlarına yönelik tutumları nasıl değerlendiriyorsunuz?
5. Oldukça olumlu
4. Olumlu
3. Olumsuz
2. Oldukça olumsuz
1. Belirgin bir tutum gözlemlemedim
6. Soru :
(6.-11. Sorular)
Matematik Bölümünde aldığınız eğitimi aşağıdaki ölçütlere göre nasıl değerlendirirsiniz?
Derslerin içeriği açısından
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
7. Soru :
Farklı işleri öğrenme becerilerinizi geliştirmesi açısından
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
8. Soru :
Derslerin iş hayatında uygulanabilirliği açısından
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
9. Soru :
Araştırma yetisi kazandırması açısından
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
10. Soru :
Alanınızda iş becerisi kazandırması açısından
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
11. Soru :
Bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme açısından
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
12. Soru :
Üniversite eğitiminiz boyunca yeterince yabancı dil eğitimi aldığınıza inanıyor musunuz?
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
13. Soru :
Yabancı dil bilgisi düzeyiniz mezuniyetten sonra çalışma ve eğitim yaşamınızda ne derece etkili oldu?
5. Çok etkili oldu
4.Biraz etkili oldu
3. Fikrim yok 2.Etkili olmadı
1.Hiç etkili olmadı
14. Soru :
(14.-20. Sorular)
Üniversitedeki öğrencilik yaşamınızla ilgili olarak aşağıda verilen ölçütleri nasıl değerlendiriniz?
Kültür faaliyetleri
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1: Yetersiz
15. Soru :
Sanat faaliyetleri
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
16. Soru :
Spor faaliyetleri
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
17. Soru :
Öğrenci-öğretim elemanı ilişkileri
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
18. Soru :
Öğrenciler arası sosyal ilişkiler
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
19. Soru :
Öğrenci-üniversite yönetimi arasındaki ilişkiler
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
20. Soru :
Öğrenci işleri ile ilişkiler
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
21. Soru :
Matematik Bölümünde aldığınız eğitimi, matematik alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve bu konulara ilişkin çözüm önerilerini aktarabilme becerisi açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
22. Soru :
Matematik Bölümünde aldığınız eğitimi, kişisel gelişiminize yaptığı katkıyı, bağımsız çalışma becerisini geliştirmek açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
23. Soru :
Matematik Bölümünde aldığınız eğitimi, kişisel gelişiminize yaptığı katkıyı grup çalışması becerisini geliştirmek açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
24. Soru :
Genel olarak derslerde izlenen öğretim yöntem ve teknikleri yeterli buluyor musunuz?
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
25. Soru :
Üniversitede aldığınız eğitimi, kişisel gelişiminize yaptığı katkıyı, mesleki etik değerlerinin benimsenmesi ve toplumsal sorumluluk bilincini geliştirmek açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?
5:Oldukça Yeterli
4:Yeterli
3:Fikrim Yok
2:Az Yeterli
1:Yetersiz
26. Soru :
Mesleğiniz açısından geleceğin iş sahalarının neler olduğunu düşünüyorsunuz?
Cevap : - | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : . | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Akademisyenlik
Özel kurum ya da Meb Öğretmenliği
Banka
Kişisel çabaya bağlı olarak Bilgisayar, Yazılım, mühendisliği ya da istatistik ile ilişkili bir görev yapılabilir.
| Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Analist, bankalar, öğretmenlik a | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilisim Teknolojileri | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilişim | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilişim Sektörü | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : bilişim uzmanlığı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bir matematikçi her işi yapabilir o yüzden sektör kısıtlaması yapamıyorum. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Çok fazla yok bence | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Eğitim, danışmanlık, ekonomi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Eğitim, danışmanlık. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Eğitim, ekonomi ve danışmanlık | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : fikrim yok | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : finans sektörü, iletişim ve haberleşme alanı. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Giyilebilir bilgisayarlar, Yazılım üreticiliği | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : hesaplama ve muhakemenin yapıldığı tüm alanlar | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : matematik ,iş sahasını oluşturan temel taştır. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Matematik öğretmenliği, bilişim ve yazılım sektörü, bankacılık | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Matematik öğretmenliği,İstatistik,Bankacılık,Bilgisayar programcilığı,Akademisyenlik gibi alanlarda iş bulunabilir. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : öğretmenlik | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Öğretmenlik bankacılık | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : öğretmenlik ve bankacılık | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : öğretmenlik
Akademisyenlik
Finans
Bankacilik
Yazilim | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Öğretmenlik
Bankacılık | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : öğretmenlik, araştırma görevlisi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : öğretmenlik,araştırma görevlisi, | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : öğretmenlik,bankacılık,şirket çalışanı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Özel sektörde kendini olabildiğince geliştirmek, güncellemek ve kendi işinin sahibi olmak en ideal iş sahası gibi görünüyor
Tabi ki akademik olarak devam etmeyi düşünmek de mantıklı bir seçenek | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : robotik teknoloji,ekonomi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : sağlık, finans ve bilişim teknolojileri | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Şifreleme, Siber Güvenlik | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yatırım analizi, finans.. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yazılım | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yazılım ve programlama, yönetici, koordinatör | Oransal Değeri : 2,9% |
27. Soru :
Bir mezun olarak öğrenim gördüğünüz bölümdeki eğitimin kalitesini arttırmaya yönelik öneriniz varsa lütfen belirtiniz
Cevap : yok | Oransal Değeri : 11,4% | Cevap : - | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yabancı dil hazırlık sınıfı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : . | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : ... | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : 1)Anabilim dalları mümkün olduğunca eş seviyeye getirilerek verilen matematik altyapısının bir ya da iki alana bağlı kalmasından kurtarılması gerekir.
2)Ders içeriklerinde kullanılan kaynakların güncellenmesi ve yeni kaynaklar ile ders içeriklerine takviye yapılması gerekir.
3)Matematiği ilişkili olan başka bilim dalları ile buluşturarak lisans ve lisansüstü öğrencilerin (çeşitli projelerle, bilim teknik faaliyetleri ile olabilir) farklı bölümler ve alanlar ile tanıştırılması gerekir.
4)Akademisyen olmak isteyen öğrenciler vizyon yaratma açısından çeşitli çalışmalar, projelere katılabilir. Bu zorlu sürecin aşamaları konusunda bilgilendirme yapılabilir. Bu süreç boyunca çoğunluğu ingilizce olan bir literatür ile karşılaşmanın alıştırması yapılmalıdır.
| Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : akıllı tahta, bilgisayar laboratuarının gelişmesi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilişim teknolojileri daha etkin kullanılmalı, monoton öğretmenin ders anlatması yerine öğrenci daha aktif rol almalı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : ders anlatımında teknoloji daha fazla kullanınmalı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Derslerde izlenen öğretim yöntem ve teknik hiç yeterli değil.Dersliklerde ögrenmeye yönelik teknolojik alet bulunmamakta ve eksiktir. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Dil eğitimi konusunda bir takım reformlar yapılırsa mezun olanların daha şanslı olacağını düşünüyorum | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : düz anlatım soru cevaptan çok öğrencilerin araştırmaya yönlendirilmesi ve bilgiyi keşfetmesi sağlanabilir. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : eğitim kalitesi yeterli | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : ezber çözümlerin dışına çıkıp, matematiğin derinine inebilmek, felsefesini yapabilmek. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Grup ödevlerinin, ingilizce metin araştırmalarının faydalı olabileceğini düşünüyorum. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : hayır | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Ingilizce ve Bilisim sistemleri dersleri arttirilmali. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : İlk olarak hocalar derslerde öğrencilere hakaret etmeyebilirler ve küçük düşürmeyebilirler.
Daha sonrada biraz gelişime açık insanlar olmalılar ve de matematikçilere formül ezberletmek için direnmesinler.Son sınıf öğrencilerine bu kadar cebir dersi koymasınlar ezber yapmak zorunda kalıyoruz malum matematikçiyiz Edebiyat Fakültesi'nde okumuyoruz. Son olarak yaz okulu açarlarsa öğrencileri mağdur etmemiş olurlar malum dönemde 10 öğrenci filan geçiriyorlar dersten. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : İnavasyon yapılmalı. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : kalitesi iyi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Matematige yakin olan ornegin finansal veya benzeri derslerin olmamasini yanlis buluyorum. Ya da yazilim alanina yonelmek isteyenler icin dersler yetersiz. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : matematiğin tarihini de seçmeli derslere ekleyebilirsiniz | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Matematik bölümü ilk zamanlar oldukça zor geliyordu fakat mezun olduğunuzda aslında ne kadar iyi bir eğitim aldığınızı çok iyi anlıyorsunuz.Eğitimi gayet iyi. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Okulun yenilenmesi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Sadece ispat kanıtla kalmayıp güncelleştirilebilir. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Sistemin kökten değişmesi gerek.Maalesef taşra üniversitelerinin çoğu belli hocaların hegomanyasında, öğrenci ve calışan öğretim görevlilerine eziyet etme aracı olmaktan öteye geçemiyor. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Uygulama dersleri fazla olabilir | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yabancı dil hazırlık sınıfı açılmalı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yabancı dil hazırlık sınıfı olmalı,
bazı dersler için ön koşul dersleri konulmalı | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yabancı dil hazırlık sınıfı, öğretim üyesi sayısının arttırılması, ön koşul dersleri | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yabncı dil | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yazılım ve bilişim, finansal derslerin olması | Oransal Değeri : 2,9% |
28. Soru :
Matematik Bölümünün eğitim öğretim programına eklenmesi ile, mezunlarımızın iş bulmasına yardımcı olacağını düşündüğünüz ders veya dersler var mı? Varsa lütfen belirtiniz.
Cevap : yok | Oransal Değeri : 11,4% | Cevap : yabancı dil | Oransal Değeri : 5,7% | Cevap : yabancı dil dersleri eklenmeli | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yabancı dil, matematik tarihi, problem cozumu, kişisel finans, etkili iletişim, iş hayatına uyum, zaman yönetimi gibi dersler olabilir. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Yabancı dilin daha etkin kullanılması ve/veya hazırlık sınıfının olması iş bulması konusunda çok çok önemli olacaktır diye düşünüyorum | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yazılım üzerine ders olabilir | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : zorunlu ingilizce dilinde matematik öğretimi olabilir. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : yok | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : . | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Analiz ve cebirsel dersler | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilgisayar | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : bilgisayar derslerinin daha kapsamlı olması | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilgisayar Programlama, Şifreleme | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Bilgisayar ve ekonomi ile ilgili dersler | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Böyle dersler olduğunu düşünmüyorum.
Dersler arasındaki kuvvetli ilişki yakalandığında ortaya gerçek matematik ve matematikçi çıkar.
Fakat bunun Türkiye'de iş bulma açısından işe yarayacağını da hiç düşünmüyorum.
Örneğin hiç bir özel kurum bir matematikçiyi iyi cebir, topoloji bildiği için ya da iyi dif denk çözdüğü için barındırmaz. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Cebir dersleri | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Daha fazla seçmeli ders.
| Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Diksiyon dersi yabancı dil iletişim dersi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : dille ilgili dersler | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Düzgün ve kapsamlı bir şekilde dil ve bilgisayar dersleri verirlerse daha mezun olduktan sonra çok daha rahat iş buluruz. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : ekonomi, bilişim | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Fikrim yok. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Finans
Yazilim
Matematik tarihi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Finansal analiz... | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Güncel Bilgisayar Programları | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Kodlama Teorisi | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : kodlama teorisi ve cebirsel içerikikli dersler | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Mesleki Ingilizce | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : mezunların iş bulabilmesi kendi donanım ve zekasına bağlıdır diye düşünüyorum. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Proglamaya Giris
Ingilizce hazirlik
ikinci yabanci dil dersleri
Veri Tabanlari
Proglamlama dersleri
Web Tasarimi
vb. | Oransal Değeri : 2,9% | Cevap : Taşra üniversitelerinde bu tip bölümlerin kontejanları azaltılmalı ya da bölümler tamamen kapatılmalı. | Oransal Değeri : 2,9% |
|